tisdag, september 11, 2007

ytligt? å självgod

Har haft tråkigt och läst lite olika blogg. Blev förvånad över hur mycket ytliga bloggar jag hittade. Eller iaf skrivna av ytliga människor, om hur de måste köpa nya saker, dyra smycken och det handlade om hur man såg ut och vad man hade för saker.
Vafan! skaffa ett liv!
Nej ärligt de får väll leva sina liv ytliga om de vill det. Det är ju ändå upp till var och en å bestämma hur de ska vara. Kanske är för jag är lite svartsjuk för att jag kan få ångest så fort jag köper nått, eller måste gå å fråga mina föräldrar efter pengar. Men tror inte det är detta, visst hade det vart skönt att ha pengar. Slippa jobba så man knappt hinner träffa sin dotter för man samtidigt måste klara av skolan, och ändå inte ha pengar så man klarar sig hela månaden. Men är ändå nöjd med att jag inte blivigt så ytlig. Är nog mycket tack vara Ebba att lärt sig leva med lite pengar och hon alltid kommigt i första hand. Är ändå underbart hur man ser att man har förändrats de senaste 4-5 åren. Hade nog aldrig mognat så mycket till jag var 18 om jag inte väntat henne.
Visst jag kankse inte är den mognaste människan som finns, men jag är en bra mamma jag älskar min dotter över allt annat, jag kan ta hand om henne och vet vad som är bäst för henne.
Jag vet att folk kan tycka att jag inte är det när jag är alternativ, är ute å festar och är kompis med 15 åringar. Men som sagt man får leva sitt liv som man vill, jag vet att jag är en bra å mogen mamma och vet att jag får gå ut om jag vill när Ebba är hos sin pappa.
Visst blev inte livet som man väntat sig, vara mamma vid 20 och inte vara tillsammans med pappan. Men jag kommer aldrig att ångra det!

Inga kommentarer: